WATCH: Local News Channel: CNN Turned Down Our Border Coverage Because Of What We've Found
Connect with us

News

WATCH: Local News Channel: CNN Turned Down Our Border Coverage Because Of What We’ve Found

A local news station in San Diego says that CNN contacted them for a “local view” from one of their reporters Thursday but lost interest upon learning that most Border Patrol Agents the station’s reporters have interviewed have confirmed that a southern border barrier is effective in reducing illegal immigration.

KUSI News, “San Diego’s more local news station,” said in a report Thursday that CNN contacted them earlier that day interested in getting a “local view” from one of their reporters, particularly on whether the wall works, to supplement their coverage on the current government impasse over funding for the border wall, a key component of President Trump’s attempt to curb illegal immigration.

“Thursday morning, CNN called the KUSI Newsroom asking if one of our reporters could give them a local view of the debate surrounding the border wall and government shutdown,” the outlet reports. “KUSI offered our own Dan Plante, who has reported dozens of times on the border, including one story from 2016 that was retweeted by former Speaker of the House, Newt Gingrich, and posted on DrudgeReport.com.”

So why did CNN decline the “local view” they said they wanted? “We believe CNN declined a report from KUSI because we informed them that most Border Patrol Agents we have spoken to told us the barrier does in fact work,” KUSI’s Mike McKinnon III reports. “We have continuously been told by Border Patrol Agents that the barrier along the Southern border helps prevent illegal entries, drugs, and weapons from entering the United States, and the numbers prove it.”

You can view some of their past reports here.

Here’s the station’s report on CNN’s alleged sudden disinterest in a “local view” on the border wall (h/t The Hill):

As The Daily Wire has chronicled, left-leaning news outlets haven’t tried very hard to hide their partisan position on the border wall question, a position which happens to align with the Democratic Party. Fact-check after fact-check by mainstream outlets, including The Washington Post, responded to Trump’s first national Oval Office address Tuesday on the border crisis by working overtime to label his claims as “misleading.”

As an example, here’s how WaPo’s Salvador Rizzo began his overtly one-sided “fact-check”: “The first misleading statement in President Trump’s Oval Office address Tuesday night came in the first sentence.” As that opening line suggests, the “fact-check” goes on to try to find anything Trump stated that could be deemed “misleading,” while downplaying or outright ignoring his factual claims. One of those claims included: “In the last two years, ICE officers made 266,000 arrests of aliens with criminal records, including those charged or convicted of 100,000 assaults, 30,000 sex crimes, and 4,000 violent killings.” WaPo called that “misleading” because about quarter or so of the 266,000 arrests were for immigration-related charges, a defense that was met with derision from conservatives.

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CF